Devet mjeseci

Trudnoća u život majke donosi puno odgovornosti i obaveza, ne samo prema njoj samoj već i prema djetetu za čiji je razvoj itekako odgovorna. U tom razdoblju potrebno je imati na umu da će tijelo majke pri raspodjeli hranjivih sastojaka najprije opskrbiti dijete u utrobi, a tek onda i majku i to samo ako nutrijenata preostane. Zbog toga se često događa da se za vrijeme trudnoće bitno naruši zdravlje majke. Neke majke dobiju povišeni šećer u krvi, neke visoki tlak, dok drugima opada kosa ili oslabe kosti i/ili zubi. Ako za razvoj djeteta nedostaje važnih nutrijenata, često dolazi do deformacija ploda ili do spontanog pobačaja. Nekada se govorilo da majka nije mogla iznijeti dijete što govori puno više od izraza spontani pobačaj. Većinu tih problema koji mogu kasnije pratiti vas ili vaše dijete tijekom čitavog života moguće je izbjeći pravilnom prehranom i korištenjem dodataka prehrani.

Priprema za trudnoću trebala bi započeti 6 mjeseci prije začeća. Neke nutrijente nije uputno uzimati u većoj količini za vrijeme trudnoće (npr. vitamin A i veće količine željeza) te treba osigurati zalihe prije početka trudnoće, ako je ikako moguće. Nadoknada nekih nutrijenata nije moguća u kratkom razdoblju, a bitno je da se osigura njihov optimalan nivo već od začeća (npr. vitamin D ili jod). Često se period pripreme preskoči jer se za trudnoću uglavnom sazna zbog izostanka mjesečnice, a to može biti i par tjedana nakon začeća.

Folna kiselina je osobito važna u prvim danima i tjednima trudnoće jer je organizam ne može uskladištiti već se jednostavno mora svakodnevno unositi. U današnje vrijeme, velik broj žena i muškaraca ima problema s neplodnošću. Na sreću, neki nutrijenati pomažu povećanju plodnosti i muškaraca i žena. Vitamin E, cink, selen i vitamini B grupe su vrlo važni za plodnost. Uz raznoliku prehranu kojoj su veće količine voća i povrća osnova (povrće treba po mogućnosti biti sirovo) te umjerenoj količini kvalitetnih bjelančevina (jaja, plava riba, meso životinja hranjenih travom, a ne žitaricama i sojom) važno je uzimati i dodatke prehrani. Najvažnije je odabrati kvalitetan multivitamin sa visokom dozom prirodnog betakarotena jer je uzimanje više od 10.000 IJ vitamina A kontraindicirano i ne preporučuje se. Zatim, treba paziti da taj multivitamin ima dovoljno svih vitamina B grupe, a ne samo folne kiseline. Idealno je da ih je više od 10 mg, odnodno više od 10 µg za B-12. Vitamini B grupe su jako važni zbog pravilnog repliciranja DNK i time izbjegavanja abnormalnosti razvoja ploda te za rad i razvoj živčanog sustava. Dnevna doza folne kiseline bi trebala biti barem 400 µg. Zeleni listovi povrća bogati su folnom kiselinom te bi se u obliku salate ili priloga trebali svakodnevno naći na jelovniku trudnica. Minerali kao što su jod, krom, kalcij, magnezij,cink, selen, bakar, željezo ili bor su vrlo važni za pravilno funkcioniranje organizma i trebali bi se nalaziti barem u preporučenoj dnevnoj dozi (RDA). Ukratko, da bi zadovoljili sve zahtjeve organizma i majke i djeteta preporučujemo korištenje Bodega proizvoda Multi Vitamin, Kalcij Complex i Željezo Complex.

Multi Vitamin

175,00 kn

Nije dostupno

Kalcij Complex

110,00 kn

Nije dostupno

Željezo Complex

110,00 kn

Nije dostupno